Gillix Zafira & Inga-Britt

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

11 dagar sedan sist - vi har inte försvunnit....

Av Inga-Britt - 22 januari 2011 16:26

  Mina goda vänner - ingen nämnd, ingen glömd hör av sig ofta även om jag just nu inte är så social. Förmodligen mår jag sämre än den kära vovsingen, hon är på bättringsvägen men det går sakta. Hon finner sig gott i att ta det lugnt, vi kör mycket hjärngympa. Vi är i kontakt med veterinären och vi fortsätter med massagen. Eva massören beställde hem ett knäskydd, hittade det bara på ett ställe. Så hon tog med sig det till jobbet för att prova. JAG MÅSTE BARA FÅ SKRIKA LITE, det kostade 560:- och säljs av ett företag som sysslat med REHAB många år. Att det inte passade är en sak, då hundar som folk är individer MEN att det var dyrt, illa sytt och i det stora hela konstig form. Nu behövde jag inte köpa det då Eva sagt innan att hon skulle behålla det till att visa andra när hon får sin lokal färdig. TACK!!


Då det finns en liten Åsa-Nisse gömd hos mej så sydde jag ett eget. Just nu är det en prototyp som jag håller på att modefiera för att få mer stadga i knät. Zäta har det på sig när hon går ut och tycker det är helt ok. Däremot när hon är inne och ligger så stramar det lite så då får hon vara utan. Nytta eller ej så ser det ialla fall ut som om hon tycker att det är skönt att ha på.


Mina knän är inte så ok heller så jag använder också knästöd, så nu är vi 2 "tanter" som linkar lite. Zäta fyllde 4 år i förgår, tänk vad tiden går fort, en extra korv blev det.  För att ha annat att tänka på och inspirerad av ett TV program har jag satt full fart med att gå igenom alla lådor och skåp m.m Tänk vad sk... man samlar på sig. 3 högar, 1 för sådant som ska kastas, 1 för det som går att sälja eller ge bort och 1 hög för det som ska sparas. GISSA vilken hög som är störst - den som ska kastas. Jag har ännu inte hunnit igenom hälften men redan är det 6 stora sopsäckar fyllda.


I högen som kan ges bort finns det massor av kläder - hur dum får man va att man tror att man någonsin ska komma i kläder man hade för så där 10-15 år sedan..... Jag måste väl ha varit en riktig optimist, och inte är de snygga heller så nu åker det ut.


Nu ska lilla vännen ha sin mat och så ska vi gosa, massera, busa på madrassen lite och ha lite kartonggodisgömma. Hittade många kartonger i bland skräpet som först ska användas innan de blir sopor.


Ha det bra och får se när andan faller på att skriva nästa gång.

  ps hussen en massor av fiskeprylar som han inte använt på många år - törs man  sälja dom kanske!

 
 
Wilda

Wilda

22 januari 2011 17:09

Grattis i efterskott och hoppas nu att knät blir bra så att matte också blir bra. Kram

http://pargas.bloggplatsen.se

 
Kajsa

Kajsa

22 januari 2011 17:36

Åh, skönt att höra från er! Jag har tönkt mycket på er de senaste dagarna, men har inte fått tummen ur. :(

Vi fortsätter hålla tummaa för er, och vi kikar naturligtvis in här, titt som tätt!

Kram på er!

http://kajsasvra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Britt - 4 april 2012 17:37

  Zäta mår bra och allt rullar på som vanligt med henne. Det finns inte så mycket nytt att skriva om när det gäller "lilla" råttan så jag får väl ventilera lite andra tankar. TÄNK att det ska vara så jävla svårt att hitta ett vettigt boende i markpla...

Av Inga-Britt - 6 januari 2012 14:31


    Zäta - oturshunden, i onsdags vrickade hon sig. Den enda hon hoppar på är min chef. Hon blir tokbusig när han kommer och vid dörren har vi en träpall med säckar som ska levereras. Självklart hoppade tossan upp och trampade på kanten.... No brain....

Av Inga-Britt - 2 januari 2012 07:41

 Så har vi klarat av 2011 års sista dag och den första så idag är det den andra. Gillar Cesar Milan och vikten av av vara lugn och bestämd fungerar. Zäta raringen lugn och vacker i soffan strax efter 12 slaget 2012. Inte hunden som är rädd och orol...

Av Inga-Britt - 31 december 2011 11:48


  Imorgon är det ett nytt år med allt vad det nu blir. Har inte varit speciellt flitig gällande hunderiet denna höst och vinter. Kanske har man lidit av vinterdeppighet eller bara allmänt tappat "stinget". När det gäller Zäta har vi nu kommit till at...

Av Inga-Britt - 25 augusti 2011 07:01

Har inte haft någon lust att göra annat än leta bostad, vilket tar på krafterna. Visst vet jag sedan tidigare att mäklarnas fotografier är långt från verkligheten (falsk marknadsföring). Vissa mäklare går inte heller att få tag i, ringer inte tillbak...

Ovido - Quiz & Flashcards