Gillix Zafira & Inga-Britt

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Inga-Britt - 27 januari 2011 20:15

Med ett litet leende tog jag en filmsnutt på väg till bilen idag. Första dagen nästan 3 veckor efter bakslaget som Zäta faktiskt gick riktigt bra. Men jag ropar inte hej än men det känns ändå så SKÖNT.

I-B presents Zätas promenad med knäskydd....


  God kväll och inatt kommer nog både hon och jag att sova gott! Fast hon somnar inte förän husse kommit från kvällskiftet, man kan ju missa en godbit!

Av Inga-Britt - 27 januari 2011 11:48

Bara 5 dagar sedan sist, så det tar sig. Någon film har jag inte orkat tagit än, som jag skrev i förra inlägget har jag jobbat på ett knäskydd. I måndag var Eva massören på jobbet och som vanligt blev Zäta mycket glad, efter några pussar la hon sig på sidan på sin dyna och såg ut som om hon tyckte att vi pratade för mycket   .


Då hade jag med mej knäskyddet som då bestod av typ stödstrumpa. Vi diskuterade lite fram och tillbaka om att det skulle vara lite tjockare och hålla värmen bättre. Syslöjd var inte mitt favoritämne, då jag är mer snickare än sömmerska men skam den som ger sig och så här ser resultatet ut. Det är inte vackert (har väl tänkt att göra ett finare), då jag har sytt, repat upp och sytt många gånger för att få rätt passform.

    

Det är täckjacksfoder inuti så det blir varmt och skönt.

Hon verkar trivas bra och går bättre med det.

Denna vecka har vi jobbat eftermiddag så snart är det dags att åka men vi tar en bild till, matlusten är det inget fel på och hon måste kolla in om det finns något gott på bänken (hon skulle aldrig ta något olovandes).


Nästa gång andan faller på ska jag försöka ha en film att lägga upp, men bäst att inget lova.

Ha en bra dag!



Ovido - Quiz & Flashcards