Gillix Zafira & Inga-Britt

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Inga-Britt - 10 december 2010 20:37

   Sista arbetsdagen denna vecka har snart passerat, dax för lite fredagsmys. Fast både hussen och vovven har somnat, så det får bli lite tv tittande innan sängen. Idag pratade jag med sjukgymnasten och för henne var det bara simning som gällde så jag har inte bestämt mej än.


På de 10 ggr tidigare då hon simmade var inte resultatet speciellt bra. Så frågan är ändå, då hon absolut inte tyckte om det. Visst hon accepterar det men om musklerna är spända och energin läggs på att ta sig ur badet gör det då den nytta man vill. Det finns också mycket delade åsikter om det.


Funderar över helgen, men måste ändå vara jättenöjd med hur hon går hela tiden med benet och börjar även sätta ned tassen mer och mer även i stillastående.

Kväll den 10 december 2010, strax innan läggdax.


Sov gott och nya funderingar kommer nog i helgen.

Av Inga-Britt - 10 december 2010 06:11

I natt sov vi som stockar, Zäta ligger med tassarna upp och snarkar som värsta timmerhuggare. Problem att slappna av inte hon ialla fall. Som vanligt sover hon fortfarande när jag sitter vid datorn. Idag ska jag prata med sjukgymnasten och se när vi kan komma igång med rehab. Som jag skrev tidigare finns det flera funderingar kring det, vad man inte får glömma är att alla är individer och att även träningen måste vara individuell så den passar just den hunden.


Nu har vi ialla fall kommit så långt att rutinerna fungerar bra och att det sakta men säkert går framåt. Men det lär inte bli lättare, då hon självklart ju bättre hon blir också blir piggare och busigare.

     

Sträck ut och slappna av, bilder från igår kväll efter kissrunda och massage.


Nu ska jag inte skriva mer denna morgon utan kolla in lite valpbilder jag fick från Fia, Groseros kennel. Både hon och Zätas uppfödare Pia har småvalpar så om någon är sugen så finns länkar till dom på höger sida här på bloggen.


HA EN BRA DAG!  Det ska vi ha!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards