Gillix Zafira & Inga-Britt

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Inga-Britt - 22 december 2010 17:26

Idag åkte vi till jobbet när vi skjutsat husse kl.5.30, 19 grader kallt ute så då är det skönt att man har skor på fötterna. Vi gick ju inte så långt bara till bilen men då det låg pudersnö på gångarna också så var det extra kallt för vovvens "fötter". Kanske var det pga kylan som hon var extra pigg idag - för att hålla värmen!


Imorgon är vi lediga då vi jobbade lite mer idag. Då vi kom till jobbet gick vi på en liten tur och då tog jag en liten film.


Sedan sov hon en stund, så jag passade på att koka kaffe, starta datorn och jobbade en stund. Då vi åkte så tidigt hade jag hennes mat med mig så vid 8-tiden kom hon och talade om att hon var hungrig!


Jag tänkte jag skulle ta en film inne på jobbet också och det blev lite sådant man kanske inte får göra när man är konvalesent!!!!

Ja, livet är inte lätt men hon fick lugna ned sig snart och leta lite godis istället. Men flera gånger under dagen kom "råttrackarn" fram, så humöret är det inget fel på.


Döda råttblicken - sedan snodde hon chefens tofflor och en keps..... När hon skulle vila lite så skulle hon absolut ligga under mitt skrivbord och jag fick ett bestyr med att se till så stolens hjul inte körde på henne. Kanske är det någon som tror att man är mindre än man är!

Tillbaka i gamla spår, måste komma och kolla in hålslagaren och då vi hade massor idag att hålslå så hade hon fullt upp.


Självklart tar vi det fortfarande väldigt lugnt och skuttvideon var väl igentligen inte meningen. Nu ska jag göra räksmörgåsar som vi ska frossa i till kvällsmat.... inte så nyttigt men jä...GOTT.


Gokväll!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards