Gillix Zafira & Inga-Britt

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Inga-Britt - 16 december 2010 16:00

Vaknade tidigt efter en snorig natt, tack och lov hade det inte blivit värre. Har ingen lust (vem har det) att bli sjuk. Räcker gott med all energi som måste läggas på raringen. Idag körde vi också utan mattorna ned och hon går så sakta och fint, kanske är det korvbiten som hägrar om man lyssnar på matte    Hon är allt bortskämd, vår "lilla" Råtta, kärt barn har många namn ock så även hon.

Tog kameran med och detta är resultatet kl. 8.00 idag på morgonen. Mörkt ute men inte så kallt, däremot började det blåsa.


Förstår att hon kan bli lite frustrerad av att inte få busa. Hade lagt ett lager med täckjacksvadd under hennes dyna på jobbet. Det blev över vid något tillfälle så jag tänkte att hon kunde ju ligga på det också, mjukt och skönt. När jag var ute en stund hade hon tydligen bäddat och fått upp vadden, kul tänkte väl hon ungefär som vår lek "döda" kudden. Så när jag kom in låg det flera högar med vitt lite här och där och raringen låg och tittade precis som nu är den död!


Eftersom jag självklart inte missunar henne att ha lite kul, så var det inget mer med det. När vi var på väg hem vid halv 3 tiden så var det snöstorm så jag tänkte vi provar utan mattor upp också. Och det var inga problem så nu blir det lite mindre spring för mej, vilket faktiskt känns rätt skönt. Tog ytterligare en liten film på väg in från bilen.

Nu är klockan snart halv 5 så dags att förbereda mat och sätta på lite kaffe. Och så har man lite sådant mindre roligt att städa, dammsuga och tvätta. Ute blåser det frisk och snön fortsätter falla, så då gör det inget om vi inte behöver vara ute så länge. Glömde att vi ska träna fyrverkeri också, hittade på nätet ljudfiler som hon faktiskt reagerade rätt starkt på, så nu sätter jag på dom, inte allt för högt sedan har jag lite extramumsigt godis som hon får leta efter samtidigt.

Ha en bra kväll!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards